سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا حجاب فقط برای زنان است؟ چرا فقط زنان محدودند؟



سوالی که اکثراً برای خانم ها پیش می آید این است که چراحجاب فقط برای ماست؟ چرا مردان حجاب ندارند؟ چرا فقط خانها محدودند؟

برای پاسخ گویی به این سوال ابتدا باید بگوییم که حجاب محدودیت نیست مصونیت است ، یعنی هیچ خانمی با رعایت کردن حجاب محدود نمی شود بلکه با حجاب گوهر وجود آنان از خطر دزدیده شدن در امان می ماند و  ارزش وجود آنان حفظ می شود . بی حجابی مانند فانوسی است که شیشه اش شکسته است نور می دهد اما سیاهی دوده اش همه جا را سیاه و نابود می سازد .

((حجاب ارزش است، نه محدودیت))


اما این حجاب تنها برای زنان نیست. خداوند در قرآن کریم می فرمایند:

قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّواْ مِنْ أَبْصَرِهِمْ وَیَحْفَظُواْ فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ‏ ( سوره نور آیه 30)

به مردان مؤمن بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان ) فرو گیرند، و فروج خود را حفظ کنند، این براى آنها پاکیزه تر است ، خداوند از آنچه انجام مى دهید آگاه است .

از این آیه نتیجه می شود که برای مردان هم حجاب وجود دارد . آنگونه که زنان باید خود را بپوشانند مردان هم باید چشم خود را از نگاه کردن به آنان (البته زنان نامحرم ) بپوشانند .

درک و ایجاد ارتباط در آقایان از طریق چشم است این خصوصیت غریزی است و نمی توان آن را تغییر داد اما می توان آن را کنترل کرد. به همین منظور خداوند به آنان دستور می دهد نگاه خود را کنترل کنند .

مردان هم باید بدینگونه حجاب خود را رعایت کنند ، از پوشیدن لباسهای زننده و غیر عرف که جدیداً در میان جوانان رواج شده پرهیز کنند. همان گونه که چشم چرانی برای مردان ممنوع شده ، برای زنان نیز ممنوع شده ،بنابراین مردان هم مانند زنان نباید کاری کنند که زن نامحرم را مجبور به چشم چرانی کنند.



مطلب بعدی : حدیث